Skip to main content

Featured Post

Atlantic Yards/Pacific Park graphic: what's built/what's coming + FAQ (pinned post)

The Times corrects some ten-year-old errors; what about the "same site" error?

A correction in the New York Times on Thursday:
An article on Aug. 13, 1997, about an investigation into the police beating and torture of Abner Louima while he was in custody at a Brooklyn station house misstated his age at the time. (The same error appeared in at least nine other articles in 1997 and 2002, the year his case came to trial.) He was 30 then, not 33, and is now 40. A reader of The Times’s Web site noticed the error on a Times Topics page that was updated around the 10th anniversary of the attack.

The attack was 8/9/97, which means that, for the anniversary, the Times managed to do the research and issue a correction in about two weeks.

So why has it taken so long for the Times to correct the multiple errors, from 8/8/03 to 11/13/05, in which Atlantic Yards was described as potentially occupying the same site Brooklyn Dodgers owner Walter O'Malley wanted for a new stadium? The newspaper was put on notice more than two-and-a-half months ago.