Sunday, January 28, 2007

Times fails to correct Moses story, despite ample warning

On Wednesday, after I posted my critique of the New York Times's story to be published today (and already online) on Robert Moses, I sent a request for corrections to the Times. I pointed out that the article, Rehabilitating Robert Moses, misleadingly cited "the reconstruction of Atlantic Yards in Brooklyn," an impossibility, given that Atlantic Yards is the name of a 22-acre project rather than an 8.5-acre railyard.

And I pointed out that, while the article--which today is the lead article in the Arts & Leisure section--suggests that post-Moses projects must go through a gauntlet of approval, it avoids mentioning the Empire State Development Corporation fast track process to which Mayor Mike Bloomberg agreed regarding Atlantic Yards.

No response

I never got a response--often the Times is quick to respond, though not necessarily to provide a coherent explanation. There's no correction in the roundup box on page A2 today. So much for the "journalism of verification."

And so much for the Times's policy, according to its 2004 Ethical Journalism handbook, which states:
The Times treats its readers as fairly and openly as possible. In print and online, we tell our readers the complete, unvarnished truth as best we can learn it. It is our policy to correct our errors, large and small, as soon as we become aware of them.

No comments:

Post a Comment